czwartek, 2 października 2014

Niezwykły notesik

 A wiecie że to nie jest zwykły notesik??
Ma on w sobie bardzo wiele tajemnic, które powoli bede odkrywała przed wami.

Wiedzieliście że Polska to kraj miłośników zup?
Ja nie wiedziała i za guglowałam i okazało sie że my naprawdę lubimy zupy i to przeróżne. Od słodkich po kwaśne. Przepisów na zupy jest bardzo wiele.
Każdy z nas ma swoją ulubioną.
Założę się że w każdym polskim domu króluje rosół i pomidorowa.
Pamiętam jak to było gdy mieszkałam u rodziców w niedziele był rosół ( z kury kaczki bądź kurczaka ) a na drugi dzień mama robiła z niego  pomidorową.

 A ostatnio modna jest dynia i każdy teraz probuje zupy z dyni, jeszcze nie jadłam może kiedyś sprobuje i zasmakuje mi tak samo jak ciasto z dyni ( w tamtym roku zrobiłam pierwszy raz i bardzo nam zasmakowało).

Każdy region ma swoją ulubioną zupę. W moim magicznym notesiku są wyróżnione 5 które dostałam w paczuszce. Czyli :
 na Kujawach modna jest Grochówka ,
w Poznaniu je sie Kartoflanke,
w Kaliszu Barszcz biały ,
w Warszawie Krupnik
a na Śląsku Żurek.


A jaka zupa króluje na Twoim stole ?
Już jutro odkryje przed wami tajemnicę którą zupkę pierwszą ugotowałam,a w kolejnym wpisie będzie mała podpowiedz.



#AmbasadorkaWINIARY 
 #Rekomendujto
#zakochanawzupach 
#zupa #region 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz