wtorek, 31 marca 2015

Paszteciki z ciasta na pizze

Tak jak na " IG" pisałam , że jak sie udadzą paszteciki to wrzucę przepis. I tak też robię.
Ostatnio naszła mnie ochota na paszteciki i w internecie szukałam przepisu a to trzeba było dodać maragryny, śmietany i innych wymyślnych rzeczy. Przyszło co do czego to mamy sie pytałam to mówi ze z ciasta drożdzowego aby zrobic. Hmmm.... Troche za leniwa jestem i stwierdziłam, że zrobie paszteciki z ciasta na pizze - które jest prze pyszne. I sie okaże czy wyjdzie dobre. Okazało sie że naprawdę wyszło dobre. Paszteciki zrobiłam z farszem mięsnym jak i kapustą i grzybami. 
Przepis:

ROZCZYN
1/2 drożdży(ze 100g paczuszki)
3-4 łyżki wody ( przygotowujemy całą szklanke wody i z niej bierzemy 3-4 łyzki)
1 łyżeczka cukru
1 łyżka mąki

do szklanki od piwa wrzuciłam wszystkie składniki wymieszałam i odstawiłam do wyrośnięcia.

CIASTO:
0,5 kg mąki
1 szklanka wody ( reszta po odlaniu 3-4 łyżek )
trochę soli ( szczypta)
1 łyżka oliwy
Po wyrośnieciu rozczynu wlałam całą zawartość do miski w której były wszystkie składniki na ciasto. Wyrobiłam ciasto i odstawiłam do wyrośnięcia. Po wyrośnięciu ciatsa rozwałkować je ale nie mocno tylko tak jak byśmy je chcieli rozłożyć czyli delikatnie.

FARSZ
wcześniej ugotowałam (około 0,5kg) kapuste z grzybami doprawiłam liściem laurowym, zielem angielskim i troszke ziarenek smaku,płaską łyżke bułki tartej.

mięso mielone miałam z łopatki doprawiłam je przyprawami tak jak przyprawiam na kotlety mielone (ale nie dodałam jajka i bułki) plus do tego cebulka, wlałam do miesa wcześniej rozrobioną w połowie gorącej szklanki kostkę rosołową dolałam do mięsa wymieszałam i wrzuciałam wszystko na patelnie, usmażyłam. Dodajemy do miesa wode z kostką żeby było soczyste a nie suche.

 Wcześniej wyrośnięte i rozłożone ciasto kroimy w paski tak jak chcemy aby były długie paszteciki, nakładamy farsz tniemy ciasto przy zawinięcika w rulonik. I tak az zabraknie nam cista.
Wstawiamy wszystko do piekarnika i pieczemy tak długo aż ciasto nam sie zarumienieje około 10-15 minut. 
PS. Jak dodajemy wiecej mąki to trzeba dodać więcej soli aby ciasto nie było za mdłe.
SMACZNEGO !! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz