czwartek, 8 stycznia 2015

Ząbkowanie najgorszy etap życia neszego maleństwa....

Najgorszy jest etap gdy dziecko ząbkuje, sami nie wiemy co zrobić, a dziecko wcale nam w tym nie pomaga.

Mamy kilka sposobów na bolesne ząbkowanie :
  • są różnego rodzaju żele na ząbki, ja używałam dla moich dzieci calgel - wiadomo wszystko trzeba używać z głową, niektórzy mówią ze po tych żelach jest próchnica ale to nie prawda moje dzieci jej nie mają a smarowałam i dziąsełka na miętnie żelem calgel.
  • mamy jeszcze syropki przeciw bólowe je najlepiej podawać na noc.
  • możemy również ususzyć piętkę z chleba ( nie bułka, chleb razowy będzie za ciężki dla maluszka) i dać dziecku. Ja tak robiłam, Kupowałam specjalnie cały chleb odkrajałam piętki resztę chleba dzieliłam na 3-4 części, miękki środek wyjadałam a skórki suszyłam. Trzeba jednak pamiętać, że należy pilnować gdy już skórka zrobi się miękka należy ją odciąć aby dziecko nam sie nie udławiło.
  • kolejna propozycja to gryzaczki mamy tu różne rodzaje gryzaki wodne (gumowe, elastyczne i silikonowe) i gryzaki grzechotki - elastyczne. 
  • można kupić dziecku szczoteczkę i masować dziąsełka, to również pomaga - nie patrzmy ze dziecko nie ma jeszcze ząbków bo im wcześniej będziemy czyścić dziąsełka tym lepiej bo dziecko przyzwyczaja się ze ma myte i z miłą chęcią później będzie je mył jak i od małego je i te dziasełka jak i cała buzia musi być czyszczona po nim.
  • w niektórych pluszakach spotyka sie że mają uszy szeleszczące, dzieci uwielbiają je gryść jak i dotykać tego.
  • dzieci też namiętnie wkładają różne rzeczy do buzi -  pozwalajmy im na to , one w ten sposób pomagają sobie w bólu ( pamietajmy aby rzeczy nie były ostre i wcześniej były umyte)
to co wam przedstawiłam stosowałam u swoich dzieci i działało ząbkowanie przechodziło w miarę łagodnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz